ClevEHR and the PEP: a powerful synergy for optimized HR management in Swiss healthcare institutions

La gestion des horaires et des absences du personnel dans les établissements de santé est une tâche complexe qui nécessite une planification précise et une coordination efficace. Pour simplifier cette gestion essentielle, nous avons mis en place une interface avec une solution externe de planification, telle que Polypoint, pour optimiser la gestion des ressources humaines dans votre établissement. 

Centralized HR data management for a clear, comprehensive overview

Utilisé dans le domaine de la santé, le PEP offre une vision claire des compétences et disponibilités du personnel soignant, facilitant ainsi une meilleure planification et automatisant les tâches administratives, afin d’optimiser les ressources de chaque établissement. 

Seamless integration for improved coordination

By interfacing the PEP functionalities with our ClevEHR solution, we are taking a new step forward in the management of healthcare institutions. This integration offers the following benefits:

  • Direct visualization of operating room staff availability within the operating theatre scheduling tool, based on schedules recorded in the PEP.
  • Synchronization between procedure scheduling and staff availability.
  • Streamlined operational management.
  • Smooth coordination of operating room activities, preventing understaffing or workload overloads.

In addition, we plan to soon implement a link with the PEP within ClevEHR agenda management, as well as for the assignment of healthcare staff across departments.

Furthermore, this integration strengthens ClevEHR’s capabilities in healthcare facility management, demonstrating our commitment to delivering innovative solutions tailored to the specific needs of the medical sector.

Picture of  La Rédaction
La Rédaction

Notre équipe de rédacteurs vous informe des dernières nouveautés et actualités.

Partager cet article :